Przejdź do stopki

ZAPYTANIE OFERTOWE NA REALIZACJE ZADANIA PN. ŚWIADCZENIE USŁUGI Z ZAKRESU GOSPODARKI LEŚNEJ W LASACH GMINY ŁABOWA

Treść

Łabowa, dnia 19 grudnia 2014r.     

 

  

 

Znak: GPL. 271.17.2014

ZAPYTANIE  OFERTOWE

na realizację zadania pn.

ŚWIADCZENIE USŁUGI Z ZAKRESU GOSPODARKI LEŚNEJ W LASACH
GMINY ŁABOWA


1.      Zamawiający:   

 GMINA ŁABOWA                                                     

a.      adres :  33 - 336  ŁABOWA  38

b.      internet: www.labowa.pl        e-mail: gmina@labowa.pl

c.       tel. / 018 / 471 12 84               faks: /018 / 471 12 66

 

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2013 r. poz. 907 z późn.zm.), w związku z art. 4 pkt. 8  (wartość szacunkowa zamówienia  nie przekracza  wyrażoną w złotych równowartość kwoty  30 000 €).

 

3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1.      Przedmiotem zamówienia jest  świadczenie usługi z zakresu gospodarki leśnej w lasach  gminnych gminy Łabowa w miejscowościach: Uhryń, Kotów, Łosie, Barnowiec, Składziste, Łabowa, Nowa Wieś, Kamianna, Czaczów, Łabowiec.

2.      W ramach zamówienia do wykonania przewiduje się prace z zakresu:

       I. Użytkowanie lasu:

a. pozyskanie drewna, manipulacja i wyrób sortymentów stosowych drewna,

b.   zrywka  drewna.

Planowana ilość drewna do pozyskania i zrywki w okresie realizacji usługi - 1000m3.            

Ok. 90% pozyskanego drewna stanowi surowiec iglasty, ok. 10% surowiec liściasty. W zakres prac związanych  z pozyskaniem drewna wchodzi: ścięcie, okrzesanie, przeżynka dłużyc oraz ułożenie gałęzi, wyrób sortymentów stosowych drewna. Największa odległość zrywki drewna – 2800mb, przeważają odległości do 1800mb.Wykonawca wykonuje zrywkę konno-mechaniczną.  Wykonawca nie może wykonywać zrywki mechanicznej drewna od pnia.

II. Hodowla lasu:

a.   Odnowienia sztuczne – wykopanie placówek, obsadzenie sadzonką  na obszarze 1,50  ha. Sadzonkę   

dostarcza Zamawiający w planowanej  ilości - 8 000 szt. 

b. Pielęgnacja upraw – niszczenie chwastów i pielęgnacja gleby wokół sadzonki  na obszarze 7,03ha.

c. Czyszczenie młodników – wycinka osobników wadliwych i gatunków niepożądanych na danej powierzchni młodnika. Czyszczeniem będzie objęty obszar    5,28 ha.

d. Melioracje agrotechniczne – odkrzaczanie, układanie gałęzi i porządkowanie powierzchni leśnej na obszarze 1,50 ha.

III.    Ochrona lasu:

a.  chemiczne zabezpieczenie upraw – smarowanie wierzchołka drzewka środkiem chemicznym: "cervacolem". Chemiczne zabezpieczenie upraw będzie wykonywane na obszarze 30,00 ha. Środek do zabezpieczania upraw dostarcza Zamawiający.

3.  Usługa będzie realizowana sukcesywnie w ciągu roku.  Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usługi według potrzeb Zamawiającego, a od Wykonawcy oczekuje się dyspozycyjności. Zamawiający będzie powiadamiał Wykonawcę o potrzebie wykonania usługi wskazując jej miejsce, termin wykonania / rozpoczęcie, zakończenie /  oraz zakres  z  wyprzedzeniem minimum 3 dniowym.

      Wykonawca nie będzie miał prawa do pełnego wynagrodzenia umownego   za usługę  tylko w przypadku,  gdy nie będzie istniała potrzeba świadczenia usługi (mniejszy niż zaplanowany do wykonania zakres usługi).

4.      Wykonawca we własnym zakresie  zabezpiecza sprzęt i pracowników niezbędnych do wykonania usługi.

5. Odbiór usługi -odbiór ilościowo-jakościowy prac będzie dokonywany protokolarnie przez uprawnionego pracownika Zamawiającego, każdorazowo po wykonaniu zleconej części zamówienia.

 

4. WYMAGANY TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Termin wykonania zamówienia  - od 5 stycznia 2015r. do 31 grudnia 2015r.

5.      ISTOTNE POSTANOWIENIA PRZYSZŁEJ UMOWY

Z wybranym Wykonawcą zostanie spisana umowa, która będzie zawierała istotne dla Zamawiającego postanowienia:

1.       Zakres usługi.

2.       Termin realizacji  do 31 grudnia 2015r.

3.       Wynagrodzenie   ryczałtowe ustalone na podstawie oferty Wykonawcy.

4.    Rozliczanie za przedmiot umowy będzie odbywało się fakturami częściowymi za faktycznie zrealizowaną usługę, podstawą wystawienia faktury za usługę jest  protokół odbioru prac.

5.   Zapłata  faktury/rachunku  od daty jej złożenia u Zamawiającego do 30 dni, przelewem na konto wskazane przez Wykonawcę. 

6.    Odpowiedzialność stron umowy:

    Kary umowne będą naliczane w przypadkach:

a. za nieterminową realizację usługi kara umowna w wysokości 0,1% wartości brutto wynagrodzenia umownego, licząc za każdy dzień zwłoki;

b.   za nieterminowe uiszczanie płatności przez Zamawiającego Wykonawcy przysługuje kara umowna                        w wysokości 0,1% wartości brutto faktury, liczonej za każdy dzień zwłoki;

c.    za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę  kara umowna w wysokości 10 % wartości brutto wynagrodzenia umownego;

d.  jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy Wykonawca   powoduje uszkodzenia  drzew stojących  tj. w przypadku spowodowania uszkodzeń w drzewostanie powyżej 5% ilości drzew  na powierzchni objętej usługą oraz wycinki drzew nie wyznaczonych  Zamawiający może rozwiązać umowę w  trybie natychmiastowym oraz  naliczyć karę w wysokości 30-krotnej stawki brutto za pozyskanie 1m3 drewna;

e. Strony umowy mają prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych;

f.  za szkody wyrządzone w trakcie realizacji usługi osobom trzecim odpowiada w całości Wykonawca.

 

    Strony mogą odstąpić od umowy, jeżeli druga strona narusza w sposób podstawowy postanowienia   umowy.

    Do podstawowych naruszeń umowy zaliczają się w szczególności następujące przypadki:

a.      Wykonawca z nieuzasadnionych przyczyn nie rozpoczął prac, pomimo   wezwania  Zamawiającego złożonego na piśmie;

b.      Wykonawca z  nieuzasadnionych przyczyn wstrzymuje  realizację usługi na okres 7 dni,

c.      Wykonawca wykonuje prace w sposób wadliwy, niezgodnie z umowa, nie przestrzega  obowiązków Wykonawcy   wówczas  Zamawiający może  naliczyć karę umowną w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego brutto

d.  Zamawiający odmawia z nieuzasadnionej  przyczyny odbioru usługi lub podpisania protokołu odbioru;

e. Zamawiający zalega z płatnością wymagalnych należności powyżej 30 dni.

7. Obowiązki Wykonawcy:

Wykonawca zobowiązany jest do :

a.     wykonywania usługi z zachowaniem ochrony upraw leśnych;

b.  przywrócenie do stanu pierwotnego po wykonaniu usługi dróg leśnych, cieków wodnych;

c.   przestrzegania obowiązujących przepisów z ustawy o drogach publicznych podczas świadczenia usługi przy drogach wewnętrznych i publicznych;

d. pełnego zabezpieczenia warunków bezpieczeństwa wszystkich osób wykonujących usługę;

e.      ubezpieczenia usługi z tyt. szkód losowych i odpowiedzialności cywilnej;

f.  uporządkowania terenu / uprzątnięcie odpadów  z terenu, gdzie była wykonywana usługa/.

g.      Wykonawca w szczególności zobowiązany jest do przestrzegania technologii wykonywania prac z zakresu gospodarki leśnej i wykonywania jej zgodnie z obowiązującymi przepisami wydanymi przez Ministra Ochrony Środowiska ,Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, przepisami BHP.

8. Zamawiający ma prawo potrącić z faktury/rachunku należne mu kary umowne.

 

6. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

Oferta powinna składać się z:

1. Wypełnionego i podpisanego „Formularza ofertowego” stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

2.  Formularz ofertowy powinien być podpisany przez osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy.

3.    Oferta winna być sporządzona  w języku polskim.

4. Każdy Wykonawca może złożyć  wyłącznie jedną ofertę. Oferta Wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę, zostanie odrzucona.

5. Nie dopuszcza się realizacji częściowej  zamówienia – oferta ma obejmować całość zamówienia.

6. Zaoferowana cena powinna uwzględniać wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia i winna być wyliczona podstawie kalkulacji własnej.

 

7. KRYTERIUM WYBORU OFERTY – WAGA (%)

     Kryterium wyboru ofert jest Cena – 100%.

 

8. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT

1. Ofertę cenową można składać: drogą elektroniczną, faxem, za pośrednictwem poczty, kuriera, bądź dostarczyć osobiście na adres:

Urząd Gminy Łabowa

33-336 Łabowa 38

Fax: /18/ 4711266

e-mail- gmina@labowa.pl

2.      Ofertę należy złożyć do  dnia 23 grudnia 2014 r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina wpływu).

Ofertę należy opatrzyć dopiskiem:„ ŚWIADCZENIE USŁUGI Z ZAKRESU GOSPODARKI LEŚNEJ W LASACH GMINY ŁABOWA ”.

3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

9.       OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTU

1.  Do kontaktu uprawniony jest  Adam Zaczyk   

telefon kontaktowy : /18/ 4141928 lub 503129826

e-mail:   adam.zaczyk@op.pl                                                                          


Druk formularza ofertowego można:

-  pobrać ze strony internetowej: www.labowa.pl

lub

- w siedzibie Urzędu Gminy Łabowa 33-336 Łabowa 38 pokój Nr 5

 

Formularz ofertowy

 

 

Wójt Gminy

/-/

Marek Janczak